;
Magánszféra vagy ügyfélismeret - mit akarnak a vásárlók?
2013. november 30. Üzleti intelligencia · SAS

A SAS által amerikai felnőttek körében készített kutatás arra kereste a választ, hogy a vásárlók mennyire várják el a személyre szabott kiszolgálást, amelyhez általában részletes ügyféladatokra van szükség.

A felmérés eredményei szerint a vásárlók számára egyre fontosabb a személyes adatok megfelelő kezelése. A válaszadók több mint kétharmada számára ez érzékeny terület, részben az elmúlt időszak nagy port felkavart adatkezelési és megfigyelési botrányai miatt.




Azonban a vásárlók jelentős része (60%) azt is elvárja, hogy a vállalatok jobban megértsék őket és ennek megfelelően személyre szabott kiszolgálást nyújtsanak. Legyen szó akár a kommunikációs csatorna helyes megválasztásáról, akár a valóban érdekes ajánlatok küldéséről, a hatékony perszonalizációhoz sok-sok ügyféladatra van szükség.

A tanulmány szerint ezen a területen a legjobbak az olyan online kereskedők, mint az Amazon, de nincsenek sokkal lemaradva a webes médiacégek sem (Netflix, Hulu).



A saját ügyfelek megértésében azonban már a bankok az élenjárók. A válaszadók kétharmada nyilatkozott úgy, hogy pénzügyi szolgáltatójuk megérti őket. Ugyanez a szám a mobil operátorok esetén azonban már csak 51 százalék.

További részletek és a teljes infógrafika elérhető a SAS blogjában:
The Personalization/Privacy Conundrum