;
Kereskedelmi adatokkal foglalkozó céget vesz az Oracle
2014. december 23. Üzleti intelligencia · Felvásárlások · Oracle

Felvásárolja az Oracle a Datalogixot, amely az offline vásárlások adatait gyűjti és forgalmazza.

A Datalogix kétezer milliárd dollárnyi offline, azaz szokásos módon, a boltokban történő vásárlás alakulását követi, főleg a különböző hűségprogramok adatainak segítségével. Az így összeállított óriási adatbázist aztán a különböző nagy hirdető cégek veszik igénybe, akik az online reklámok később jelentkező hatását próbálják elemezni.



A módszer lényege, hogy a hűségprogramból származó adatokat félig anonimizált módon összekapcsolják az online hirdetésplatformok adataival (részletek itt). A Datalogix kiemelt partnerei között megtalálható a Twitter és a Facebook, az ügyfelek között pedig ott van a 100 legnagyobb amerikai hirdető 80 százaléka.

A felvásárlási árat nem hozták nyilvánosságra, de egyes szakértői becslések fél- egy egymilliárd közötti összegekről szólnak.

Az akvizícióról további részletek az Oracle weboldalán olvashatóak. Az Oracle az utóbbi időben több digitális marketinggel foglalkozó céget is megvett, a legutolsó a 2014. februárjában megszerzett BlueKai volt.