;
Beszámoló a Teradata Partners konferenciáról - II. rész
2013. november 7. Adattárházak · Konferencia · Teradata

A számos különböző iparágból érkező ügyfelek előadásainak széles választéka a Teradata Partners egyik legnagyobb vonzereje. Az idei évben az ügyfélelőadások között is különösen nagy hangsúlyt kapott a Big Data témaköre, amely a teljes program 20 százalékát tette ki.

A Big Data alkalmazásai tapasztalatokról beszámoló cégek között szerepelt a Belgacom, az Otto, a T-Mobile, a Home Depot, a Travelocity, az American Red Cross, a Comcast, az EDF, a Verizon Wireless és a Wells Fargo.

Külön említésre érdemes, hogy az előadások jelentős része a technikai érdekességek bemutatása mellett üzletileg is nagyon hasznos áttekintést adott.


Árazás a repülésben
Az egyik ilyen, mély iparági ismereteket felvonultató prezentáció az American Airlines-től jött. Az előadás bemutatta a repülőjegyek árazásának történetét és aktuális helyzetét. A rendkívül összetett és gyorsan változó piacon igen nagy a kereslet fluktuációja, így a légitársaságnak érdemes intelligens és rugalmas árpolitikát alkalmaznia.


Repülőjegy árak eloszlása a transtats.bdv.gov adati alapján.


Az American egyik megoldása az, hogy a Teradata CRM rendszerének használatával személyre szabott kampányokat küld ki ügyfeleinek, például azoknak, akik belekezdtek egy jegy online megvásárlásába, de nem fejezték be azt.

Meglehetősen sikeresek voltak azok a kampányok is, amelyek egyes ünnepi alkalmakhoz kapcsolódóan kínáltak jól célzott ajánlatokat a régi ügyfeleknek.

Hurrikánok, jótékonyság és Twitter
Nagyon érdekesnek bizonyul az University of Maryland kutatóinak előadása is, akik a természeti katasztrófák, a Twitter-forgalom és az online adakozókedv közötti kapcsolatot vizsgálták.


Twitter említések és adományozás időskálája (kattintásra nagyobb)


Az Irene (2011) és Sandy (2012) hurrikánok adatain végzett elemzések többek között a Twitter üzenetek és az adományok időbeli és földrajzi eloszlása között mutatott ki érdekes összefüggéseket. Az is kiderült, hogy mindkét esetben New York lakosai adakoztak legbőkezűbben, amit Irene esetében Texas, Sandy esetében pedig New Yersey állam követett.

Az adatok költségei
Az ügyfelek előadásai mellett nagyon hasznosnak bizonyultak a különböző elemzőcégek által tartott prezentációk is. A konferencia során többek között a Gartner, az IDC, az Ovum és a Bloor Group mutatott be egy-egy témát a szakértő szemszögéből.

A legnagyobb érdeklődést talán a nagyméretű adatbázisok és adattárházak világában jól ismert Richard Winter előadása váltotta ki, amelyek a különböző adatkezelés megoldások teljes költségének (TCOD - Total Cost of Data) számítására szolgáló módszertanról számolt be.



A féléves kutatómunkát összegző anyag egy Hadoop alapú és egy klasszikus adattárházas eszközökre épülő megoldást hasonlított össze, figyelembe véve a különböző beszerzési, fejlesztési és üzemeltetési költségtételeket. Az eredmények azt mutatták, hogy az alkalmazási szituációtól függően igen jelentős eltérések várhatóak a költségek területén, az EWD és a Hadoop más-más helyzetben bizonyul hatékony választásnak.

Gálaest a stadionban
Természetesen nem maradhattak el a magas színvonalú kísérő események is. A programban szerepeltek tematikus ebédek, a kiállítócsarnokban megrendezett állófogadás és jótékony célú golfverseny is.

A legnagyobb durranás természetesen a záró gálaest volt, amely a Dallas Cowboys otthonául szolgáló AT&T stadionban került megrendezésre.



Az este során a résztvevők kipróbálhatták az amerikai foci egyes játékelemeit, felléptek a Dallas Cowboys szurkolólányai is, a zenei élményről pedig a pedig az OneRepublic koncertje gondoskodott.

A záró plenáris előadáson bejelentésre került a következő évi konferencia helyszíne is: jövőre Nashville lesz a Teradata Partners házigazdája.


Videoösszefoglaló
A konferencia legjobb pillanatait pedig ez a videó mutatja be: