;
Jövő héten jön az Innovatív BI konferencia
2012. november 13. Üzleti intelligencia · Konferencia

Az analitika élvonalával foglalkozó Innovatív BI konferencia programjában idén a többek között a BI sikertényezőkről, az adatvizualizáció legjobb gyakorlatáról, a mobil BI megoldásokról, és a felhőalapú elemzési platformokról lesz szó.

A vizuális analitikától a Facebook elemzésekig
Napjainkra mind a hagyományos IT szállítók (IBM, Oracle, Microsoft, SAP), mind a kifejezetten erre a területre szakosodott BI specialisták (MicroStrategy, QlikView, SAS, Tableau) aktívan fejlesztik és forgalmazzák vizuális analitikát segítő megoldásaikat. A felhasználók kedvencének számít ez a terület, mivel a könnyen használható és látványos szoftverek lehető teszik az üzleti adatok gyors áttekintését és elemzését, méghozzá önállóan, az informatikai terület segítsége nélkül.

Szintén fontos trendnek számít a hagyományos alkalmazási platformokat egyre inkább kiváltó mobil és felhőalapú BI megoldások terjedése, amely részben az adatok elérésében, részben az üzemeltetés és bevezetés hatékonyságában kínálnak új, vonzó alternatívákat.

A gyűjtött és elemzett információk köre is egyre bővül, a hagyományos tranzakciók mellett egyre gyakoribb az ügyfelek viselkedési adatainak és véleményének elemzése. Akár a céges weboldal forgalmának elemzéséről, akár a Facebook vagy Twitter adatairól van szó, az új adatforrások új döntési szempontokat nyújtanak a vállalatoknak.

A konferencia programjában több szállító is bemutatja a fenti problémákra kínált innovatív megoldásait, és néhány felhasználói esettanulmány is ismertetésre kerül.

Sikertényezők a BI-ban
A technológiai újdonságok mellett az idei konferencia komoly hangsúlyt fektet az üzleti intelligencia alkalmazásainak sikertényezőire is. Hiszen nem sokat érnek a legkorszerűbb szoftverek sen, ha a bevezetés maga nehézségekkel küszködik.

Az egyik fontos sikertényező a belső marketing, azaz a vállalati adattárház és BI rendszer népszerűsítése a felhasználók körében. Nem szabad tétlenül várni, hogy a potenciális célközönség majd magától, mindenféle támogatás nélkül elkezdi használni a döntéstámogató eszközöket. De az is fontos, hogy nem keletkezzenek a felhasználói oldalon irreálisan magas, a valóságban nem teljesíthető elvárások.

A másik érdekes szempont az informatika világában jól ismert „Venni vagy építeni?” kérdés. A BI rendszerek egyre szélesebb körű elterjedésével sok vállalatnál felmerül, hogy részben vagy egészben belső erőforrásokra támaszkodva végezze a fejlesztéseket.

A BI sikertényezőivel foglalkozó szekcióban többek között a K&H Bank, a Morgan Stanley, a Prezi.com és a KSH részéről fognak előadások elhangzani.

Innovatív BI konferencia
2012. november 19-20.
www.innovativbi.hu