;
Az Obama sikere mögött álló adatbányászok
2012. november 7. Adatbányászat · Sajtófigyelő

Tavaly nyáron számoltunk be arról, hogy a 2012-es választásra készülő Obama-kampány adatbányászati szakértőket keres.

A tavalyi hírünk így szólt:
Az Obama újraválasztásáért folyó kampány során az elemzői csapat a demokrata párt saját adatbázisára és a nyilvánosan hozzáférhető adatforrásokra támaszkodva próbálja majd megjósolni a választók viselkedését.

Az elemzési eredményeket többek között a politikai kampányok jobb célzására, a hirdetési költségvetés hatékonyabb felhasználására és a digitális média jobb kiaknázására szeretnék majd használni.


A Time magazinban a választások másnapján jelent megy egy hosszabb írás arról, hogy az adatbányászati csapat hogyan használta a közvéleménykutatási, statisztikai és adatbányászati módszereket a pénzgyűjtés hatékonyságának növelésére, a részvételi hajlandóság megjósolására és a hirdetések jobb elhelyezésére.



A cikk alapjául szolgáló háttérbeszélgetések november elején készültek, de a publikációval érthető okokból várni kellett a választások végéig.

Adattárházas szempontból külön érdekesség, hogy az amúgy már 2008-ban is high-tech eszközökkel kampányoló Obama-csapatnak is meg kellett küzdenie a klasszikus ellenséggel, a széttagolt, nem egységes adatbázisokkal.

A teljes cikk
swampland.time.com