;
Beszámoló a Teradata Partners 2012 konferenciáról - 3. rész
2012. október 29. Adattárházak · Konferencia · Teradata

Beszámolónk utolsó része az ügyfelekről, a nemes célú adattudományról és Monthy Pythonról.

Ügyfelek történetei
A 3 napos konferencia során rengeteg előadás hangzott el, hiszen sokszor tíznél is több teremben folyt párhuzamosan a program. Az igen bőséges választékból is a leghasznosabbak közé tartoztak azok az előadások, ahol a Teradata ügyfelei számoltak be saját eredményeikről. Az előadók között a világ vezető webes és hagyományos vállalatai szerepeltek, így például több prezentációt is tartott adattárházas infrastuktrúrájról az eBay és a LinkedIn .


Számos előadás foglalkozott nemcsak a backend oldallal, hanem az adattárházak kiaknázásával is. Erről a témáról beszélt többek között a Verizon, a Vells Fargo, a Coca-Cola, az MGM és a Procter & Gamble. Különösen érdekes volt a Wells Fargo prezentációja, ahol egy önkiszolgáló BI megoldás bevezetésétm mutatták be igen érzékletesen.


Utazás a sötét középkortól az adatrenenszánszig a Wells Fargo-nál


A Teradata amúgy számos vezető BI szoftvergyártóval szoros kapcsolatokat ápol. A legszorosabb szálak a SAS-hoz kötik, de a a konferencián ezek közül a MicroStrategy és a Tableau jelenléte is markánsan érzékelhető volt.

Szakértői előadások
A tartalmas előadások további forrása - a Teradata saját szakemberein túl - a meghívott elemzők és iparági szakértők prezentációi voltak.

Az USA egyik vezető szaktekintélyének számító Claudia Imhoff két előadást is tartott. Az elsőben az önkiszolgáló BI területével kapcsolatos problémákról és lehetőségekről beszélt, a másodikban az IT és az üzlet közötti jobb megértést lehetővé tévő módszerekről.

A szintén jól ismert Shawn Rogers a felhőalapú BI megoldások kiválasztásának és használatának fogásairól tartott prezentációt, a Forrester Research részéről pedig Boris Evelson az agilis BI feltételeiről és módszereiről beszélt.

Big Data Science a jó szolgálatában
A Big Data és Data Science természetesen ezen a konferencián is központi témák volt volt. Bill Frank, a Teradata egyik vezető szakértője, aki Taming The Big Data Tidal Wave címmel idén könyvet is írt a témában, több előadásban is foglalkozott azzal, hogyan lehet egy jó data science csapatot összeállítani és motiválni.

A legfontosabb előadás ezen a téren Duncan Russ prezentációja volt, aki a Doing Good with Data (Prezi link) címmel olyan kezdeményezéseket mutatott be, ahol az elemzők jószolgálati célok érdekében hasznosíthatják képességeiket. Az előadás többek között DataKind szervezettel foglalkozott, amely fő célkitűzése kapcsolatot teremteni a vállalkozó kedvű számtudósok és a rászoruló jótékonysági szervezetek között.

A záró plenáris
A konferenciát lezáró ülésen is ismét hangsúlyos szerepet kapott az adatok használatának humanitárius oldala. Itt derült ki, hogy a hétfőn meghirdetett Teradata Infinite Value Challenge kezdeményezésre érkezett több mint 400 ötletből a legtöbb szavazatot az autizmus kezelésére irányuló kapta.

A záró ülés meghívott előadója a Monty Python jól ismert John Cleese volt (Ministry of Silly Walks) volt, aki ez alkalommal a humor és a kreativitásról kapcsolatáról beszélt.


John Cleese a kreativitásról


A nagy tetszéssel fogadott előadás után már csak egyetlen dolog volt hátra, a jövő évi konferencia helyszínének bejelentése. Ehhez a szervezőbizottság elnöke még egyszer visszatért a színpadra, méghozzá lovon. A jövő évi Teradata Partners helyszíne ugyanis a cowboyok földje, Texas, közelebbről a Dallas Convention Center lesz.