;
Mit esznek a Google és a Microsoft dolgozói?
2011. március 26. Adatbányászat · Sajtófigyelő

Az online analitikával foglalkozó Rapleaf a két cég munkatársainak vásárlási szokásait hasonlította össze.

Az elemzéshez 6.000 Google és 16.000 Microsoft alkalmazott email címét válogatták le, majd egy hűségkártya-szolgáltató cég adatbázisa segítségével megvizsgálták, milyen árukat vásároltak az emberek.

Az eredmények az mutatták, hogy a Google dolgozói több olyan, kalóriában gazdag ételféleséget vásárolnak, mint a szalonna és jégkrém, de a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásában is vezetnek. A Microsoftos kollégák viszont az otthoni főzésben és a vitaminok terén jeleskednek.

Az adatokból az is kiderült, hogy a klasszikus Coca-Cola - Pepsi vitában nincs különbség, a két cég dolgozói egyformán szeretik mindkettőt.

A Rapleaf az egyik vezető szereplő az online profilozás területén. A cég hatalmas adatbázisba gyűjti a webes felhasználók viselkedését és tevékenységét, sőt olyan személyes adatok is, mint az e-mail cím és a név. Az összegyűjtött információkat aztán áruba bocsájtja, a vásárlók között pedig kereskedőcégek, hirdetési ügynökségek és politikai pártok is megtalálhatóak.

A teljes cikk
techcrunch.com

Képgaléria

Vásárlási preferenciák