;
Beszámoló a MicroStrategy World konferenciáról - 3. rész
2010. július 9. Üzleti intelligencia · Konferencia · MicroStrategy

Helyszíni tudósításunk Cannesből, a MicroStrategy európai felhasználói konferenciájáról.
Előzmények: Bevezető, 1. rész, 2. rész

Magyar dashboard a legjobbak között
A szerdai reggeli plenáris előadáson első érdekessége egy magyar sikert is hozó verseny eredményhirdetése volt.

A MicroStrategy a konferencia előtt egy dashboard-készítő versenyt hirdetett meg, ahová a felhasználók küldhették be a saját vállalataik számára készített megoldásokat. A pontozásnál számított az esztétikai megjelenés, a funkcionalitás és az üzleti hasznosság is.

Nagy öröm volt a konferencia magyar résztvevői számára, hogy az 5 legjobbnak választott pályázat közé egy hazai cég anyaga is bekerült. A sikert a Magyar Posta MicroStrategy 9 platformon készített, kézbesítési és levélforgalmi adatokat bemutató dasbhboardja érte el.

A grafikonokban és vizualizációkban gazdag felületet a posta képviselője, Berkes György és a hazai MicroStrategy disztribútor Bixpert Kft. vezetője, Bánkúti Zoltán mutatta be.

A teljesítmény mindenek felett
A plenáris második fontos pontja Mark Larow előadása volt. A termékstratégiáért felelős első számú vezető központi témája a nagy teljesítmény elérésének fontossága és lehetséges módszerei voltak.

A MicroStrategy számára egyik legfontosabb érték a kiváló skálázhatóság, legyen szó akár a adatmennyiségről, akár a jelentések számáról, akár a felhasználói kör nagyságáról. A platform teljesítményének folyamatos növelése értekében a cég idén tavasszal életre hívta a High Performance Initiative fejlesztési programot.

A program egyik célja annak biztosítása, hogy az leggyakoribb lekérdezéseket 3 másodpercnél rövidebb idő alatt futtassa a rendszer. Ennek zálogát a MicroStrategy a memóriaalapú technológiákban látja. Szintén cél, hogy az általános lekérdezések többsége is 5 másodperc alatt elkészüljön, amihez a cég tervei szerint a jobb SQL generáláson, az okosabb gyorsítótárazáson és egyéb optimalizációkon át vezet az út.

További előadások és esettanulmányok
A konferenciából hátralévő idő az eddigiekhez hasonló módon technikai előadásokkal és ügyfélbeszámolókkal telt. Ekkor került sor a Magyar Posta eredményeit részletesen bemutató előadásra, amelyet a Visual Crossing képviselőjével együtt tartott Berkes György.

A térképészeti szoftverekben utazó cég erőssége a szoros MicroStrategy-integráció. A Visual Crossing alkalmazásával a hagyományos dashboard-ok és jelentések interaktív térképes elemzésekkel egészíthetőek ki, amelyet szorosan együttműködnek a többi komponenssel. Így az egyszerű megjelenítés és lefúrás mellett mód van például a térképen történő adatkijelölésre is.

Jövőnézés helyett iPad a kézbe
A konferencia zárásaként csütörtök délután a MicroStrategy a jövőbeli fejlesztési tervekről és termékstratégiáról számolt be a titoktartási nyilatkozatot aláíró közönségnek, a zárt ajtók mögé be nem jutó újságírókat élő demonstrációkkal kárpótolták.

Kézbe véve és kipróbálva a MicroStrategy BI szoftverét, a legfeltűnőbb a nagyon sima, kényelmes kezelői felület. A szoftver használata magától értetődik, az adatok megjelenítése kellőképpen változatos és látványok, a sebesség is megfelelő.

A felület nagyon jól irányítható a különböző ujjmozdulatokkal, és testközelből az olyan finomságok is nagyon ütősek, mint a táblázatokból a készülék elfordításával elővarázsolható grafikonok vagy a rázással törölhető gyorsítótár.

Így a mobil BI rajongóinak nincs más hátra, mint kivárni azt a hátralévő időt, amíg hazánkban is megkezdődik az iPad forgalmazása - várhatóan idén ősszel.

A MicroStrategy World konferencia 2010. július 5. és 8. között Cannesben kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a MicroStrategy meghívott vendégeként vesz részt.

Képgaléria

A győztes pályázatok

A magyar dashboard bemutatása

Egy részletkép

A Bixpert csapata és Berkes György