;
Beszámoló a MicroStrategy World konferenciáról - 2. rész
2010. július 8. Üzleti intelligencia · Konferencia · MicroStrategy

Helyszíni tudósításunk Cannesből, a MicroStrategy európai felhasználói konferenciájáról.
Előzmények: Bevezető,1. rész

Piaci stratégia és árazás
A hivatalos bejelentés után a média számára sajtótájékoztatót és háttérbeszélgetést szervezett a cég, ahol felsővezetők válaszoltak a kapcsolatos kérdésekre.

Az árazásról az derült ki, hogy a mobil BI szoftver licensze 550 dollárba kerül felhasználóként, ami nem tartalmazza a szerveroldali komponensek költségét.

A bizonytalankodók megnyerésére a cég itt is beveti a Reporting Suite esetében már bevált eszközt: 25 felhasználóig ingyenesen lesz használható az új szoftver. A szabadon letölthető Mobile Suite a 25 nevesített felhasználó mellett tartalmazza a szükséges fejlesztői és adminisztrációs licenszeket is. Szintén része a csomagnak a webes és Office kliensek két-két példánya.

A MicroStrategy elsősorban a már meglévő ügyfélbázisnak fogja népszerűsíteni az új szoftvert, ahol az alap BI infrastruktúra már rendelkezésre áll, azonban az ingyenes csomagok révén az új ügyfelek megszerzésért is jó eséllyel indulhat majd.

Verseny a mobil BI piacán
A konkurencia helyzetét úgy látja a MicroStrategy, hogy nagy a marketingaktivitás az iPhone/iPad fronton, számos bejelentésre került már eddig is sor, de valódi, kiérlelt termékkel szinte senki nem rendelkezik. A cég marketingvezetője szerint ennek a fő oka az lehet, hogy a nagy vetélytársak még nem ismerték fel igazán a mobil BI jelentőséget, a kisebb, rugalmasabb és gyorsan mozduló cégek pedig nem rendelkeznek a kellő fejlesztési erőforrásokkal és a komplex BI megoldásokhoz szükséges sokrétű technológiai szakértelemmel.

A MicroStrategy 12 hónapot szánt eddig az Apple platformjára történő fejlesztésre, a cégen belül külön csapat foglalkozik ezzel a területtel. A mostani első verziót valószínűleg még az idén követni fogja az újabb, további finomításokat tartalmazó kiadás. Hosszabb távon pedig az Apple gépei mellett várható a Blackberry, az Android és a Windows 7 alapú eszközök támogatása is.

Szekcióelőadások és strandparti
A nap többi részét a szekcióelőadások foglalták el, amelyek egyrészt a mobilos újdonságok technológiai részleteivel foglalkoztak, másrészt a MicroStrategy szoftverekhez kapcsolódó legjobb gyakorlatot ismertették. Szerepet kaptak a programban a partnervállalatok is, így a Teradata, a Microsoft és az Accenture is tartott előadást.

A felhasználói élmények és tapasztalatok megosztásának kiemelt figyelmet szenteltek a szervezők. Az esettanulmányokkal és ügyfélbeszámolókkal két külön szekció foglalkozott, olyan résztvevőkkel mint a Metro, a Telefonica O2, a Turkcell, a Guess és a Novartis.

A nap zárásaként a MicroStrategy este egy tengerparti étterem-bárba invitálta a konferencia közönségét, ahol a legnagyobb figyelmet természetesen a foci VB elődöntője élvezte. Köszönhetően az egyik szponzor, a Netezza bölcs előrelátásának, még vuvuzelákban sem volt hiány (metálfekete fényezéssel), így semmi nem akadályozta a mérkőzés élményének teljes átélését.

A MicroStrategy World konferencia 2010. július 5. és 8. között Cannesben kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a MicroStrategy meghívott vendégeként vesz részt.

Képgaléria

A Mobile Suite alkotóelemei.