;
Beszámoló a Teradata Enterprise Intelligence Summit konferenciáról - 1. rész
2010. április 12. Adattárházak · Konferencia · Teradata

A Teradata a világ legnagyobb, kizárólag adattárházas megoldásokkal foglalkozó cége. Az EMEA régió számára idén Berlinben rendezett konferenciája középpontjában ez alkalommal is az kérdés állt, hogy milyen már bevált vagy éppen teljesen új módszerekkel lehet a vállalatok adatvagyonából üzleti sikert kicsiholni.

A versenyképesség titkai
Fontos kiemelni, hogy bár a Teradata a DW technológia terén is a vezetők közé tartozik - MPP alapú adattárházas platformcsaládja napjainkban a kisméretű adatpiacoktól egészen a nagyon sok adatot tartalmazó, igen komplex vállalati adattárházak terjed - de emellett a cég igen erős üzleti fókusszal rendelkezik.

A cég vezetése a siker kulcsát a kiváló műszaki megoldások mellett az igen magas szintű adattárházas tudás felhalmozásában látja, amely többek között az iparág-specifikus megoldások és adatmodellek formájában jelenik meg, de fontos pillér a tanácsadói gárdában megtestesülő szakértelem is.

Egyik oka ennek az, hogy míg a technológia megoldásokat a ma informatika villámgyorsan pörgő könnyű másolni, addig a sokéves piaci jelenlétből származó tapasztalatokat és ügyfélkapcsolatokat nehezebb utánozni.

Üzleti fókuszú előadások
A berlini konferencia programján jól tetten érhető ez az üzleti szemlélet. A technológiáról alig-alig esik szó, a kulcselőadók között a cég vezetői mellett többek között Joschka Fischer volt német külügyminiszer, Hans Rosling, a svéd Karolinska Intézet közegészségügyi professzora és Magnus Lindkvist trendszakértő szerepel.

Az ügyfelek előadásai is jellemzően egy-egy üzleti problémáról szólnak. Így a következő két napban lesz prezentáció az optimális árazásról, az ügyfelek jobb megértéséről és a webes kattintási adatok felhasználásáról.

Hangsúlyosan jelen vannak viszont a Teradata technológiai partnerei, amelyek közül az SAS és az SAP a két kiemelt szereplő. A SAS esetében az adattárházban közvetlenül futó adatbányászati algoritmusokon van a hangsúly, amelyen a két cég már évek óta dolgozik, az SAP esetében pedig az üzleti intelligencia és adattárházas funkciók integrációján.

Trabantok és a föld alatti parti-mozgalom
Talán a cég innovatív szemléletének demonstrálására, talán más okból, de a konferencia első napján megrendezett városnézést rendhagyó módon, igazi keletnémet relikviák bevetésével rendezte meg a Teradata. Ebben a kulcsszereplő a TrabiSafari ügynökség volt, melynek gyönyörűen dekorált autói derekasan megizzasztották a sokkal korszerűbb járgányokhoz szokott delegáltakat.

Néhány kocsiban az egyórás városnéző túra vége felé is voltak gondok a helyes sebességfokozat megtalálásával és kapcsolásával, de az élmény így is feledhetetlen volt. Köszönhető ez annak is, hogy a Trabant-flotta a Berlin utcáit járó többi turista körében is nagy sikert aratott, így a legtöbb helyen széles mosolyok, integetés és a kamerák kereszttüze fogadta a városnéző karaván megjelenését.

A közlekedési fókuszt tovább erősítve a nyitó partira pedig a Postdamer Platz alatt lévő található U3 alagútban került sor. A különleges hangulatú rendezvényterem könnyedén befogadta a sok száz delegáltat, akik a koktélok felett elmerengve bámulhatták a metrószerelvények közlekedését és gondolkodhattak az adattárházak jelenén és jövőjén.

Az Enterprise Intelligence Summit konferencia 2010. április 11. és 14. között Berlinben kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a Teradata meghívott vendégeként vesz részt.