;
Új médiaajánló szoftvert dobott piacra a Gravity
2009. december 29. Adatbányászat

A tévézési szokásokat átformáló médiaajánló szoftvert készített a Netflix adatbányászati versenyének ezüstérmese. Az IMPRESS nevű személyes műsor- és tartalomajánló szolgáltatási platform az IPTV és kábeltelevíziós szolgáltatókat, valamint ezek végfelhasználóit veszi célba.

A szoftver a tévézés közben gyűjtött információk alapján ajánl a nézők egyéni ízlésének megfelelő tévéműsort. Az IMPRESS az összes elérhető média tartalmat vizsgálja ajánlásaihoz, így a sugárzott adásokat, prémium tartalmakat, videotéka (VOD) kínálatot, pay-per-view adásokat, és a videófelvevőn lévő tartalmakat is.

A rendszer használatával a szolgáltató pontos ismereteket tud szerezni előfizetői fogyasztási szokásairól és jobban ki tudja szolgálni a nézők igényeit a releváns és érdekes tartalmak ajánlásával. Mindezek mellett az IMPRESS a szolgáltatók számára egy új bevételi csatornát is nyit a platformon megjelenített célzott hirdetések által.

A Gravity-t 2007-ben egy tudományos kutató és három szövegbányászattal foglalkozó PhD hallgató hozta létre. A kutatóműhely 2009-ben egyesült a ReignSoft nevű szoftvercéggel, mely alapítása óta a Magyar Telekom IPTV platformjának fő beszállítója. A vállalat ügyfelei között megtalálható jelenleg a a T-csoport mellett a Vodafone Italia és az amerikai Mind Alliance. A Gravity a közelmúltban szakmai befektetőktől a vállalat mintegy 110 millió forint kockázati tőkét kapott.

További információ
www.gravityrd.com

Kapcsolódó anyagaink
· Végéhez közelít az egymillió dollár díjazású Netflix adatbányászati verseny (2009. augusztus 2.)