;
Új alkalmazásokat és továbbfejlesztett szoftvereket jelentett be a SAS
2009. március 27. Üzleti intelligencia · SAS

A héten lezajlott SAS Global Forum konferencián több érdekes új üzleti alkalmazást jelentett be a SAS Institute.

A csalások detektálására szolgál a SAS Fraud Framework, amely segíti az ügyfelek viselkedésének monitorozását. A nagy újdonság itt a szociális háló alapú elemzések megjelenése, amelynek alkalmazásával az ügyfelek közötti kapcsolatok is nyomon követhetőek és figyelembe vehetőek a vizsgálatok során.

A másik fontos fejlesztés a kampánymenedzsment témaköréhez kapcsolódik. A SAS Campaign Management immár a SAaS modell szerint, egyszerű szolgáltatásként is elérhető lesz, a SAS OnDemand program részeként. A hostolt ügyfelek jobb kiszolgálásra érdekében a SAS igen jelentős infrastrukturális beruházásokba kezdett, és egy 70 millió dolláros új számítóközponttal bővíti kapacitásait.

Továbbra is fontos eleme a SAS stratégiájának a Teradatával folytatott szoros együttműködés. A most bejelentett Analytics Advantage program révén az ügyfelek előre összeállított, hardverből, szoftverből és tanácsadásból álló csomagok révén gyorsan és hatékonyan tudják majd alkalmazni a SAS analitikai eszközeit a Teradata adattárházas környezetében. Az év során még számos újabb, immár az egyes iparágak speciális igényeinek megfelelően kialakított közös megoldáscsomag megjelenése várható.

A SAS természetesen továbbfejlesztette több más szoftverét és alkalmazását is. Így fontos új képességekkel gazdagodott az ETL feladatokért felelős Data Integration Studio, amely immár képes a már létező SAS kódokat grafikusan ábrázolni. További algoritmusokkal és funkciókkal bővült az Enterprise Miner és a ForeCast Server, a jelentéskészítő eszközöknél pedig érdekes újdonság a Flash használata. Bejelentette a cég azt is, hogy a jövőben hivatalosan is támogatja fogja a nyílt forráskódú R statisztikai programnyelvet.

A konferencia előadásainak jó része már letölthető a SAS Support weboldaláról.