;
Hogyan lehet elnyermi a Netflix egymillió dollárját?
2008. november 21. Adatbányászat · Sajtófigyelő

Javában zajlik a Netflix videokölcsönző által kiírt adatbányászati verseny, amely egymillió dolláros fődíjjal jár.

A leendő nyertesnek mindössze annyi a dolga, hogy tíz százalékkal megjavítsa a cég saját ajánlórendszerének eredményeit, azaz ennyivel pontosabb jósolja meg, hogy az egyes ügyfeleknek milyen filmek fognak tetszeni. Ehhez rendelkezésre áll egy óriási értékelési adatbázis, amelyben rejtett összefüggéseket keresve lehet előállítani a szuper ajánlóalgoritmust.

A tíz százalékos hatékonyságnövelés talán nem tűnik soknak, de a verseny kiírása óta bizony még senkinek nem sikerült ezt elérnie. A versenyben magyar adatbányászok is részt vesznek,a Tikk Domonkos-féle Gravity csapat egy ideig vezette is a mezőnyt. A Gravity által alkalmazott módszerekről egy júliusi konferencián elhangzott előadásból lehet képet kapni.

A New York Times cikke ismerteti a verseny hátterét, bemutat néhány versenyzőt, és arra is fényt derít, milyen filmek keserítik meg leginkább a pályázók életét.

A teljes cikk
www.nytimes.com