;
2009-ben is tovább növekedett a SAS
2010. február 1. Üzleti intelligencia · Elemzés · SAS

A válság közepén is tovább nőtt a SAS árbevétele és elérte a 2,3 milliárd dollárt.

A 2,2 százalékos bővüléssel a SAS hosszú évtizedekre visszamenő hagyományt folytat, a cég az alapítása óta minden évben képes volt növelni értékesítését. A kizárólag magánkézben lévő és így a tőzsdei cégekhez képest jóval nagyobb gazdasági szabadsággal rendelkező SAS a tavalyi évben sem hajtott végre létszámcsökkentést, és árbevételének igen magas hányadát, közel 25 százalékot fordította kutatás-fejlesztésre. A tőzsdei jelenlét hiányából következően viszont arról sincsenek adatok, hogy a növekvő árbevétel mellett a cég költségei és nyeresége hogy alakultak.

A tavalyi, rekordmagasságú árbevétel közel fele a pénzügyi szektorból származott, ahol a gazdasági környezet változásai jelentős keresletet indukáltak a kockázatkezelési, ügyfélmenedzsment és szabályozási területeken. Erősödni tudott a SAS a kereskedelmi szektorban is, ahol az iparág mély válsága ellenére is 12 százalékkal nőttek a bevételek.

Említésre érdemes, hogy az értékesítésben egyre nagyobb szerepet játszik a SAS partnerhálózata is: a tavalyi év 50 legnagyobb üzlete közül 25 a partnerek közreműködésével jött létre.

A SAS Institute hazai vezetője, Musza István szerint a cég a magyar piacon is növelte árbevételét a tavalyi évben. A SAS hazai ügyfelei között több jelentős pénzintézet és kormányzati szerv szerepel.

További információ
www.sas.com

Kapcsolódó anyagaink
· 2008-ban is növelte értékesítését a SAS (2009. február 5.)
· Folytatta a növekedést és átlépte a 2 milliárdos határt 2007-ben a SAS (2008. február 4.)

Képgaléria

A SAS árbevételének alakulása