;
A Teradata 525 millió dollárért felvásárolja a marketingspecialista Aprimot
2010. december 22. Adattárházak · Felvásárlások · Teradata

Az akvizíció nemcsak megerősíti a Teradata pozícióit a marketingautomatizáció és a CRM területen, de egyben új stratégiai irány előjele is lehet.

Az Aprimo olyan szoftvereket kínál, amelyek a vállalatok integrált marketingtevékenységét segítik, a klasszikus e-mail kampányoktól a szociális média alkalmazásáig. Az Aprimo működési modellje felhőalapú, azaz az alkalmazásokat az ügyfelek szolgáltatásként vehetik igénybe. A cég éves árbevétele 100 millió dollárra becsülhető, így a félmilliárd dollár körüli felvásárlási ár kedvező.

A Teradata eddig is aktív volt a CRM piacon, többek között a hazai Telenor leányvállalat is használja a cég Relationship Manager kampánymenedzsment szoftverét. A cég a felvásárlás után az egyesített termékportfólió birtokában lényegesebb jobb esélyekkel indulhat majd harcba a marketingautomatizáció piacán, ahol többek között az Oracle-Siebel párossal és az IBM-el kell megküzdenie, amely maga is augusztusban vásárolta fel a szintén ebben a szegmensben tevékenykedő Unica-t.

A Teradata természetesen szeretné majd kiaknázni az adattárházas platformok és a ráépülő alkalmazások jelentette szinergiát, ennek egyik jelenként az Aprimo alkalmazásokat a jövőben majd az ügyfelek számítóközpontjába is telepítik, ha erre lesz igény.

További információ
www.aprimo.com