;
30 millió dollár friss tőkét vont be az Aster Data
2010. szeptember 30. Adattárházak · DW appliance

Az adattárházas technológiájáról ismert cég az új forrásokkal a további növekedést és terjeszkedést szeretné finanszírozni.

Az Aster Data az elmúlt két évben megduplázta árbevételét, ügyfelei között olyan nevek találhatóak meg mint a MySpace, a comScore, a Barnes & Noble, és az Akamai.

A cég által fejlesztett adattárházas motor, az Aster Data nCluster különösen alkalmas a gigantikus adatbázisokon végzett komplex analitikus feladatok kiszolgálására. A modern programozási módszerek (Mapreduce, Hadoop) kiaknázása mellett a masszívan párhuzamos (MPP) architektúra és az oszlopalapú és soralapú adattárolást egyformán támogató adatbáziskezelő is az igazán nagy, sok terabájtos adathalmazok villámgyors feldolgozását segíti.

A cég értékét mindenképpen növeli, hogy önálló vetélytársai az elmúlt hónapokban jelentősen megfogyatkoztak: A Greenplum és a Netezza felvásárlásra került, a Kickfire pedig nem bírta tovább a versenyt. De persze marad még konkurencia bőven így is, elég csak a Vertica, az InfoBright vagy a ParAccel nevét említeni.

További információ
www.asterdata.com