;
Beszámoló a MicroStrategy World konferenciáról - 1. rész
2010. július 7. Üzleti intelligencia · Konferencia · MicroStrategy

Helyszíni tudósításunk Cannesből, a MicroStrategy európai felhasználói konferenciájáról.
Előzmények: Bevezető

Az informatika új hulláma
A konferencia első keynote előadását a cég vezetője és fő tulajdonosa, Michael Saylor tartotta.
A közel egyórás előadás legfontosabb üzenete az volt, hogy a mobil eszközökön futó alkalmazások és a mindenhol hozzáférhető internet kombinációja a számítástechnikának egy teljesen új hullámát jelentik. Még a desktop gépeken futó, a széles tömegek számára elérhető világháló ("asztali internet") eredményei is relatíve háttérbe fognak szorulni, pedig annak köszönhetően is olyan meghatározó új cégek jelentek meg és mentek át órási fejlődésen, mint a Google, az Amazon, vagy a Facebook.

Mr. Saylor hosszan és igen lelkesen beszélt az Apple iPadról, amely szerinte nagyon fontos szerepet fog játszani a vállalati informatikában is. Az Apple hagyományosan közvetlenül a fogyasztókat célozza meg készülékeivel, de jellemzően a magas minőséghez magas árszint is társul, ami miatt a nagyvállalatok ódzkodnak kicsit az almás termékektől. Jó példa erre az, hogy nem sok olyan multicég van, aki százszámra venné munkatársai számára az amúgy kiváló Macbook hordozható gépeket, sokkal gyakoribb a HP vagy Dell masináinak használata.

Az iPad azonban a rengeteg kényelmes és hasznos felhasználói tulajdonsága mellett (jól hordozható, nem melegszik, 10 órát megy akkumulátorról, remek érintésérzékeny felhasználói felület, beépített szenzorok) rendelkezik még egy fontos üzleti erősséggel: olcsó. A MicroStrategy saját számítása alapján egy hagyományos laptophoz képest az iPad teljes birtoklási költsége egy nagyságrenddel kisebb (néhány száz kontra néhány ezer dollár), ezért a cég agresszív beszerzési programba kezdett, az első három hónapban eladott hárommillió iPadból 500 darab ide került, és még további bővítések várhatóak.

MicroStrategy Mobile
A megnyitó gondolatok után következett a konferencia fénypontja, a tényleges termékbejelentés.

A MicroStrategy Mobile alapvető célja a vállalatnál jelentések és dashboardok hozzáférhetővé tétele tétele az iPhone és az iPad eszközökön az adott hardverre optimalizált módon, kiaknázva a MicroStrategy BI platform összes képességét és könnyű, hatékony fejlesztési és adminisztrációs környezetet biztosítva.

Nagyon fontos cél volt az érintésérzékeny felhasználó felület minél jobb támogatása. A szabvány Apple kezelői gesztusok mellett (például görgetés, nagyítás, kiválasztás) a MicroStrategy további, BI-specifikus metódusokat is kifejlesztett. Egy táblázatbeli cella megérintése például megmutatja, hogy a cellához milyen dimenzióértékek tartoznak, készülék megrázása pedig kiüríti a gyorsítótárat. Az adatok közötti navigációra is számos különböző módszer van, az egyszerű választómenüktől a csúszkákon keresztül az jelentésoldalak közötti függőleges és vízszintes továbblapozásig.

Igen gazdag a rendelkezésre álló megjelenítési formátumok köre is, különböző változó és fix szélességű táblázatok, szabadon összeállítható és precízen formázott jelentések használhatóak. A grafikonok terén is minden fontos és szükséges forma elérhető, az idősorok elemzését pedig külön extra funkciók támogatják.

Az érdekes tulajdonságok között van még a beépített kamera és GPS támogatása, a térképes megjelenítési lehetőségek és a riasztási funkciók. Az új szoftver vonalkódokat is képes leolvasni és értelmezni, ennek köszönhetően egy kód beszkennelése után azonnal megjelenhet az iPhone képernyőjén az adott termékre vonatkozó készletezési, értékesítési és egyéb információk.

Több alkalommal is hangsúlyozta a cég, hogy a mobil környezetben alkalmazott BI technológia extra sebességi igényeket támaszt a szerveroldali infrastruktúrával szemben. Ennek egyik oka a potenciálisan hatalmas felhasználószám, a másik pedig az, hogy a mobil eszközöket sokszor olyan helyzetben is használjuk, ahol csak néhány másodperces várakozást viselünk el szívesen, például egy beszélgetés közben vagy akár a liftre várva.

Szintén fontos szempont, hogy a MicroStrategy Mobile nemcsak egy végfelhasználói eszközkészlet, hanem egyben egy fejlesztői platform is. Így azok a cégek, akik szeretnének saját BI-specifikus üzleti alkalmazást készíteni az Apple eszközeire, de nem szívesen merülnének bele a mobil programozás igazi mélységeibe, az új platform és SDK használatával könnyen és gyorsan tudnak eredményeket elérni.

A bejelentést zárásaként részletes élő demonstráció következett, ahol mind az iPhone mind az iPad környezett bemutatkozott, több alkalommal kiváltva a közönség lelkes tapsát.

A MicroStrategy World konferencia 2010. július 5. és 8. között Cannesben kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a MicroStrategy meghívott vendégeként vesz részt.

Képgaléria

Hullámok az informatikában

A MicroStrategy Mobile dashboard támogatása

Partneralkalmazások az új platformon