;
A HP adattárházas stratégiája
2008. december 29. Adattárházak · HP · Sajtófigyelő

A HP tovább erősíti a NeoView platformra épülő adattárházas megoldások értékesítését.

A NeoView a szakmai körökben nagy megbecsülésnek örvendő Tandem-technológiákra épül. Létrehozását a HP vezetését 2005-ban átvevő Mark Hurd határozta el, aki korábban a Teradata első embere volt. Az új technológiát a HP először saját magán próbálta ki, létrehozva a 30.000 dolgozót kiszolgáló új vállalati adattárházát, majd 2007 tavaszán megkezdte a kereskedelmi forgalmazást is.

Az azóta eltelt másfél év alatt a NeoView viszonylag szerény sikereket ért el, a cég 30 ügyfelet tart számon. A lassú felfutás egyik oka, hogy a NeoView meglehetősen drága, a több millió dolláros kategóriába tartozó beruházást igényel, miközben a versenytársak egyre olcsóbb MPP alapú adattárházas megoldásokkal jelentek meg.

Erre válaszul a HP most többféle válaszlépéssel készül. Egyrészt fontolgatja, hogy elkészíti a NeoView olcsóbb hardverelemekből álló változatát is a kisebb pénzű vásárlók számára. A másik, még hatékonyabb lépése az lehet, hogy a NeoView alapú megoldásokat mint kihelyezett szolgáltatást forgalmazza, saját adatközpontjaiban futtatva a szoftvert. Ebben az irányban természetesen nagyon jól fog jönni az outsourcing terén piacvezető EDS közelmúltban történt felvásárlása is.

A New York Times írása.

A teljes cikk
www.idahostatesman.com

Kapcsolódó anyagaink
· HP Neoview ügyfél lesz a Wal-Mart (2007. augusztus 2.)